Inwestycje NEWS

Jaki postęp prac przy modernizacji lini kolejowej? – rzecznik PKP PLK odpowiada

Od ponad miesiąca na placu budowy modernizowanej lini kolejowej E59 na odcinku Rawicz – Leszno widać pracowników i sprzęt nowego, generalnego wykonawcy – firmę TORPOL. Postępy w pracach widać przy budowie torów i innych elementów technicznych, ale nadal nic nie dzieje się przy budowie wiaduktu kolejowego na Piłsudskiego. Jak sprawę tłumaczy rzecznik PKP PLK?

W ubiegłym miesiącu oddany do użytku został nowy peron nr 2 na stacji w Rawiczu, oraz tor nr 2 na odcinku Rawicz – Korzeńsko. Widać, że od czasu kiedy na plac budowy wkroczyła firma TORPOL tempo prac znacznie się poprawiło.

Utrzymane jest dobre tempo modernizacji linii Poznań – Wrocław między Lesznem a granicą województwa dolnośląskiego – pisze Radosław Śledziński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Co z wiaduktem na Piłsudskiego?

Zapytaliśmy również rzecznika czy nowy wykonawca tak jak był zobowiązany, przedstawił na początku czerwca  harmonogram prac, który pozwoliłby na określenie tak ważnej dla mieszkańców m.in. Masłowa daty zakończenia robót przy budowie wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Piłsudskiego. Jak przekazał nam Radosław Śledziński z PKP PLK S.A., obecny wykonawca przedstawił już wspomniany wczesnej harmonogram, który jest obecnie weryfikowany przez inwestora i nanoszone są na niego nadal poprawki, przez co Polskie Linie Kolejowe, na tą chwilę nie chcą jeszcze poddawać żadnych dat. Szczegóły odnośnie planu prac jakie będą prowadzone w ramach modernizacji w okolicy Rawicza powinniśmy poznać w przeciągu najbliższych tygodni.

Czy PKP PLK S.A. nadzoruje nowego wykonawcę?

Po aferze związanej z jak to nazwał rzecznik PKP PLK „bezprawnym” zejściem z placu budowy modernizowanej lini kolejowej włoskiego konsorcjum ASTALDI, wielu z nas zadaje sobie pytanie jak do tego mogło dojść i dlaczego inwestor nie zauważył wcześniej błędów jakie chociażby włoski wykonawca popełnił podczas budowy elementów technicznych, gdzie pojawiły się niezgodności pomiędzy stanem rzeczywistym, a projektem. Opóźniło prace zmuszając ZRK DOM –  spółkę zależą od PKP, która zakończyła większość prac rozpoczętych, przez poprzedniego wykonawcę, do wykonania inwentaryzacji wykonanych robót i zburzenia, oraz ponownego wykonania części z wybudowanych już przez ASTALDI obiektów.

Wszystkie inwestycje prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. są właściwie nadzorowane. Jesteśmy w stałym kontakcie z wykonawcą modernizacji linii Poznań – Wrocław. Umożliwia to bieżące rozwiązywanie ewentualnych problemów, które z niezależnych od nas powodów mogą się pojawić przy realizacji tak dużej inwestycji. Sytuacja z firmą Astaldi była wyjątkowa. Po bezprawnym zejściu wykonawcy z placu budowy rozwiązaliśmy z nim umowę. Natychmiast podjęliśmy działania, które zniwelowały opóźnienia i zapewniły kontynuację prac na ważnej dla mieszkańców Wielkopolski i Dolnego Śląska linii kolejowej – pisze Radosław Śledziński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na obecną chwilę prowadzone są prace przy rozbiórce starego toru na docinku Rawicz – Korzeńsko, gdzie trwa demontaż sieci trakcyjnej, oraz na samej stacji w Rawiczu, gdzie prowadzone są prace rozbiórkowe na miejscu starego peronu nr 1. Wszystkie pociągi ze stacji w Rawiczu odjeżdżają z peronu nr 2 i 3 co powoduje, że podróżni muszą skorzystać z tymczasowego przejścia nadrabiając około 200m. Zapytany przez nas rzecznik w tej sprawie odniósł się do niej tak:

Dojście do peronów jest możliwe przez zabezpieczone i oznaczone przejście w poziomie torów. To możliwie najdogodniejsze rozwiązanie. Informują o tym czytelne tablice. Po zakończeniu inwestycji podróżni zyskają funkcjonalne przejście podziemne, które zapewni sprawne i bezpieczne dojście na perony oraz będzie dostępne także dla osób o ograniczonej mobilności – pisze Radosław Śledzki

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *